چگونه جنسیت جوجه تیغی را تشخیص دهیم؟

۱۴۰۰/۷/۳

تشخیص جنسیت جوجه تیغی
روشهای مختلفی وجود دارد که مردم فکر می کنند می توانند تفاوت بین جوجه تیغی نر و ماده را تشخیص دهند. اکثر آنها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.


hedgehog


اندازه
خارپشت های نر گاهی بزرگتر از ماده ها هستند. اما فقط گاهی اوقات. یک مرد جوان اغلب از یک زن بالغ کوچکتر خواهد بود. و برخی از زنان به طور طبیعی بسیار بزرگ می شوند. بنابراین عاقلانه نیست که تصور کنیم جوجه تیغی بزرگتر در باغ شما نر است.

رنگ
قبلاً گفته می شد که جوجه تیغی های ماده دارای خز رنگ روشن تر و خارهای بلندتر و شکل دارتری بودند. مطمئناً رنگ آمیزی بین نرها متفاوت است. اما به نظر نمی رسد که جنسیت چندان در این امر نقش داشته باشد. سن ممکن است با جوجه تیغی های جوان که هنوز دارای خارهای سفید هستند و رنگ پریده تری دارند مناسب تر باشد.

رفتار
اغلب گفته می شود که نرها تهاجمی و هدفمندتر هستند. جوجه تیغی ای که هدفمند به سمت ایستگاه تغذیه قدم می زند و دیگران را از راه دور می کند باید نر باشد ، اما همیشه اینگونه نیست.
جوجه تیغی های نر تهاجمی تر هستند. اما ماده ها نیز می توانند در دفاع از لانه یا بچه ها ، یا توجه نرهای ناخواسته نیز تهاجمی باشند.
بنابراین بار دیگر ، در حالی که رفتار می تواند سرنخ هایی در مورد اینکه جنسیت جوجه تیغی چیست بدهد ، اما این یک روش مطمئن نیست.


رفتار آن ها را مورد بررسی قرار دهید
اگر جوجه تیغی ها را می بینید که در حال جفت گیری هستند ، این می تواند راه بهتری برای تصمیم گیری باشد.
نر ها که به صورت دایره ای دور می زند و ماده را تعقیب می کند و صداهایی از خود تولید می کنند.
از آنجایی که جوجه تیغی شب زنده دار است و عموماً در تاریکی با هم جفت می گیرند ، ما اغلب آنها را در حالت عمل نمی بینیم. ما اغلب آنها را در این مورد می شنویم.
و صدای جوجه تیغی ها اغلب شبیه صدای مبارزه است. در حقیقت گاهی اوقات می تواند بسیار شبیه یک دعوا باشد.

راه صحیح تشخیص جنسیت جوجه تیغی
تنها یک راه بی خطا برای شخیص جنسیت جوجه تیغی وجود دارد و آن این است که به دستگاه تناسلی آن نگاهی بیندازیم.
اما نگاه کمی مشکل است. خارپشت ها علاقه ای ندارند که خود را در معرض بیگانگان قرار دهند. بنابراین قبل از تعیین جنسیت باید مواظب باشید.
پت موریس ، در کتاب خارپشت ها ، به شما پیشنهاد می کند که خارپشت را در کف دستان خود قرار دهید ، پاها به سمت پایین ، با یک دست سر آن و با دست دیگر دم آن را بگیرید. جوجه تیغی را به آرامی تکان دهید تا پاهایش باز شود و روی دستان شما قرار گیرد.
به آرامی تکان دهید و دستان خود را به آرامی از هم جدا کنید ، بنابراین پای جلویی خارپشت به تدریج از پشت باز می شود. سپس به آرامی انتهای سر را بلند کرده ، پشت جوجه تیغی را روی شکم خود فشار دهید و آن را مشاهده خواهید کرد.
اما توجه داشته باشید که این روش کمی خطرناک است و ممکن است شما صدمه ببنید.
راه دیگر این است که گراز را در یک ظرف شیشه ای یا شفاف قرار دهید ، منتظر بمانید تا آرام شود سپس به زیر آن نگاه کنید ، که بسیار راحت تر و ایمن تر است!

باید به دنبال چه چیزی باشیم؟
شما به دنبال بیضه ها نیستید! جوجه تیغی اسکروتوم است - به معنای واقعی کلمه ، کیسه بیضه ندارد ، بیضه های آن هرگز بیرون نمی آيد و در تمام طول عمر آن ها داخل هستند.


how-to-sex-a-hedgehog


شما به دنبال غلاف آلت تناسلی هستید. این بسیار شبیه به ناف است و در جایی که انتظار دارید یک ناف را ببینید ، در نیمه راه شکم خارپشت ، در حدود 2 اینچ از مقعد در قاعده دم ظاهر می شود.
فرج ماده نیز تمایل دارد بیرون بیاید ، اما این را درست در مقعد ، در انتهای دم ، بیش از نیم سانتی متر بین دو سوراخ مشاهده خواهید کرد.
بنابراین اگر موفق شده اید به قسمت زیرین جوجه تیغی خود نگاه کنید ، و در وسط شکم چیزی برای دیدن وجود نداشت ، پس جوجه تیغی شما ماده است.
بنابراین تشخیص جنسیت جوجه تیغی بسیار آسان است وقتی می دانید به دنبال چه چیزی باشید.
به یاد داشته باشید ، هر چقدر هم کنجکاو باشید ، هرگز برای جوجه تیغی ای که در حال لانه سازی یا در خواب زمستانی است و یا در حال پرورش بچه هایش است هرگز مزاحمت ایجاد نکنید.
..