جوجه تیغی چه غذایی می خورد؟

۱۴۰۰/۵/۳۰

غذای جوجه تیغی جوجه تیغی چی میخوره غذای جوجه تیغی چیست جوجه تیغی سیب

جوجه تیغی چی می خوره؟

در حیات وحش جوجه تیغی ها معمولا شکار می کنند. اما آن ها معمولا هر چیزی که در دسترس باشد می خورند. آن ها معمولا از حشرات ، حلزون ها ، موش های کوچک ،‌قورباغه ها ،‌ماهی ها ، مار های کوچک ،‌تخم پرندگان و یا حتی میوه تغذیه می کنند.

اگر یک جوجه تیغی به عنوان حیوان خانگی دارید بهتر است که پروتیین را جز رژیم غذایی او قرار دهید. اگر حس کردید که جوجه تیغی شما در حال چاق شدن است پروتیین را قطع کنید.

غذای خشک جوجه تیغی یا گربه
در بعضی از فروشگا های مخصوص حیوانات غذای مخصوص جوجه تیغی وجود دارد اما همیشه در دسترس نیست. شما می توانید از غذای خشک گربه برای تامین پروتیین جوجه تیغی استفاده کنید.

غذای خیس
حیوان شما باید از غذای مرطوب نیز استفاده کند. غذای کنسروی سگ و گربه می تواند برای او کارآمد باشد. مطمین شوید که این غذا از گوشت مرغ یا گوشت قرمز ساخته شده باشد.

میوه و سبزیجات
مفدار کمی میوه و سبزیجات باید به رژیم غذایی او اضافه شود. بعضی از این غذا ها لویبا ، نخود و هویج است. می توانید میوه های دیگری را نیز امتحان کنید. اما نباید به او زیاد میوه و سبزیجات بدهید.

جایزه
شما می توانید به عنوان جایزه به او جیرجیرک و کرم خاکی بدهید!

آب
یک جوجه تیغی همیشه به آب تمیز و تازه احتیاج دارد پس مطمین شوید که همیشه آب در دسترس او هست.

غذای جوجه تیغی در طبیعت چیست؟

خارپشت یک حیوان شبانه محسوب می شود ، زیرا در ساعات روز در زیر برگ گیاهان یا در شکاف سنگها و غارها پنهان می شود .
جوجه تیغی ها عصرها برای تغذیه و تغذیه بیرون می آیند و در این دوره از روز بیشتر از سایرین فعال می شوند. با وجود این ، جوجه تیغی در ساعات خاصی تمایل دارد که در روز به بیرون رفته و شکار کند ، و این به ویژه بعد از روشنایی اتفاق می افتد.
این حیوانات از حشرات مانند کرم ها و سوسک ها و همچنین از حلزون ها و دیگر بی مهرگان کوچک و همچنین میوه های گیاهان مانند تمشک تغذیه می کنند و برایشان مهم نیست که غذای آنها سمی است یا نه. 
می تواند مقدار زیادی سم بخورد ، زیرا از عقرب ها ، مارمولک ها ، حتی قورباغه ها و سایر خزندگان و دوزیستان تغذیه می کند ، همچنین از موش های کوچک ، حلزون ها و نرم تنان و تخم های پرندگان ، پرندگان ، گیاهان و میوه های مختلف تغذیه می کند.

جوجه تیغی یک حیوان کوچک از پستانداران است که در تابستان فعال است و هنگام زمستان بسیار سرد به خواب و گوشه گیری نسبی می رود و در بهار از خواب بیدار می شود و با خوردن حشرات زندگی می کند و کرم ها ، خزندگان ، موش های کوچک و تخم حیوانات دیگر را می خورد.
بینایی او در طول روز ضعیف است زیرا او فقط شب ها بیرون می آمد و به دنبال غذا می رود. جوجه تیغی ها در مسافت های طولانی تا چندین کیلومتر پرسه می زنند و تنها زندگی می کنند.

جوجه تیغی و مار


جوجه تیغی مارها را می خورد و اگر مار آن را نیش بزند، آویشن می خورد ، بنابراین سم مار به آن آسیبی نمی رساند و عجیب ترین چیز این است که جوجه تیغی می تواند در برابر سمی مقاومت کند که قدرت آن بیش از 50 برابر سمی است که فرد متحمل می شود
جو جه تیغی وارد سوراخ مارها می شود و در آنجا غذا می خورد و تخم می گذارد و عقرب می خورد و خارپشت می تواند مارها مبارزه کند.
خارپشت انگور دوست دارد ، بنابراین خوشه ی انگور را بریده و روی زمین می اندازد ، می خورد تا سیر شود و سپس در آن غلط می خورد و هرچه در خارهایش گیر کرده است را برای فرزندانش میبرد!

..