محل زندگی جوجه تیغی

۱۴۰۰/۷/۲

جوجه تیغی کجا زندگی می کند؟
خارپشت ها در اروپا ، آسیا ، آفریقا و نیوزلند یافت می شوند و می توانند در زیستگاه های زیادی مانند ساوانا ، جنگل ها ، بیابان ها ، زمین های درختی و باغ های حومه زندگی کنند و شایان ذکر است که جوجه تیغی در دنیای جدید زندگی نمی کند.
جوجه تیغی ها ترجیح می دهند روی زمین زندگی کنند و در درختان زندگی نمی کنند ، زیرا برخی از جوجه تیغی لانه های خود را در عمق حداکثر نیم متری زیر زمین حفر می کنند ، در حالی که جوجه تیغی های گوش بلند ترجیح می دهند در لانه های متروکه ای که توسط لاک پشت ها یا روباه ها حفر شده اند زندگی کنند.
برخی از انواع جوجه تیغی ترجیح می دهند لانه ای از شاخه ها ، گیاهان و برگهای گیاهان مرده بسازند ، و جوجه تیغی های بیابانی ممکن است برای فرار از گرمای هوا در شن ها سوراخ کنده یا در میان صخره ها پنهان شوند.
تعداد خارپشت در سراسر جهان است در 522000 تخمین زده، اگر چه هیچ روش موثری برای محاسبه تعداد آنها با دقت بیشتری وجود دارد. طول عمر متوسط از خارپشت است حدود دو سال، اما درصد کمی از آنها را به مدت 5 سال زندگی می کنند.
اگر چه به طور کلی اعتقاد بر این است که جوجه تیغی ها حیوانات آهسته ای هستند ، آنها می توانند تا 40 متر در دقیقه حرکت کنند ، و می توانند تا 18 ساعت در روز بخوابند ، جوجه تیغی ها از اکتبر/نوامبر تا مارس/آوریل به خواب زمستانی می روند.
خارپشت ها در اروپا ، آسیا ، آفریقا و نیوزلند یافت می شوند و می توانند در زیستگاه های مختلف مانند ساوانا ، جنگل ها ، بیابان ها و پارک ها زندگی کنند و در لانه هایی که خود ساخته اند زندگی کنند.


5

..